dimarts, d’octubre 11, 2005

Breu resum del meu blog temàtic: Nord i Sud. Dues realitats molt diferents

Per què fem aquest weblog?

Aquest blog intentarà fer reflexionar sobre la creixent bipolaritat de la societat mundial i de les evidents desigualtats entre nord i sud.

Els meus objectius són humils des del punt de vista de intentar canviar el pensament general de la societat en que vivim. Però si que tinc unes aspiracions molt ambicioses. Pretenc fer reflexionar i donar una opinió crítica d’un tema tan global però a la vegada tan particular com són les desigualtats entre nord i sud

Audiència o target:

Intento buscar un target que emmarqui quasi bé tot els públics. Tot i que la informació estarà principalment dirigida a un públic més format o madur, capaç de reflexionar i aportar una bona crítica. Aproximadament entre 20 i 70 anys. Es a dir, intentaré captar un target molt ampli.

Anàlisis de l’oferta existent:

He trobat diversos blogs relacionats amb la temàtica: la desigualtat social entre països, la falta de recursos i les diferencies econòmiques mundials. Però, encoratjadorament, no he trobat cap blog enfocat des del meu punt de vista. M’agradaria nodrir-me de totes aquestes dades objectives, de tots aquest conjunt de xifres i números sense valor emocional, per d’aquesta manera, des de la meva experiència, intentar donar una sèrie de conclusions totalment argumentades i justificades. Entre d’altres blogs visitats faig referència: http://biboz.net/68-norte-y-sur/ http://alianzaentremamones.blogspot.com/2005/10/jodiendo-de-norte-sur.html http://www.mariovaldivia.cl/?p=87 http://www.pehuen.org/node/402

Posicionament:

Intentaré introduir cada setmana un tema o experiència personal relacionada amb el tema del blog. Però per crear un feedback i que el visitant es senti una mica més immers en la problemàtica proposaré una sèrie de temes per poder comentar, creant així una espècie de fòrum. A més a més, també penjaré un seguit de vídeos i fotografies de viatges fets per mi per enriquir molt més el meu blog.

Estratègia de continguts:

Com ja he mencionat en l’apartat anterior, em recolzaré molt amb la imatge fotogràfica i el vídeo per poder mostrar i exemplificar molt millor les meves idees. Per aquest motiu necessitaré programes com el flickr, entre d’altres per poder penjar aquests recursos i poder treure’n el màxim profit en el meu blog. Procuraré dedicar-hi tres dies al meu blog. Tant per a netejar i modificar entrades, com per a afegir i introduir-ne de noves.

Quina política d’enllaços faré servir?

La meva intenció és, en primer lloc, enllaçar amb aquells blogs que vulguin recolzar la meva causa o temàtica, i en segon lloc, agregar aquelles persones que recíprocament tinguin intenció de promocionar el meu blog.

1 Comments:

Blogger David said...

Gràcies, Artur, per fixar-te en la meva humil bitàcola. :o)

2:19 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home